BADALIJATI

سایت تخصصی بدلیجات

مشاهده سبد خربد
gold-or-no

روش تشخیص طلا از بدلیجات

تشخیص طلا از بدلیجات

در طول چند دهه، بلاخص در طی این سال های اخیر که با افزایش قیمت طلا همراه بوده ، و به تبع تولید زیورآلات تقلبی  نیز رو به افزایش بوده است. که گاهی اوقات تشخیص طلا از بدلیجات حتی برای فروشندگان زبده با نیز بسیار سخت تر از گذشته شده است،البته نباید از کیفیت بالا بدلیجات چشم پوشی کنیم.

در این مقاله تلاش خود را کرده ایم که درمیان روش های زیاد تشخیص طلا ، پرکاربردترین و در عین حال ساده ترین روش ها  را برای شما ارایه دهیم .

تشخیص طلا با گاز گرفتن

همانطور که گفتیم یکی از راه های تشخیص سریع طلا اصل گاز گرفتن آن است، طلایی که دارای عیار بالا باشد و در واقع اصل باشد با گاز گرفتن آن جای دندانتان بر رویش خواهد ماند، حتی در  مسابقات المپیک ورزشکارن نیز چنین کاری را انجام میدهند 🙂

تشخیص طلا به وسیله ی آهنربا
نقره و طلای خالص و اصل هیچگاه جذب آهنربا(حتی قوترین آهنربا) نمیشوند بر این اساس اگر شما زیورآلات طلا و نقره ای داشته باشید که جذب آهنربا  میشود میتوانید نتیجه بگیرید که دارای ناخالصی است .

تشخیص طلا از طریق صدای آن

برخورد تکه ایی فلز با طلای اصلی منجر به ایجاد صدایی زنگ مانند برای چند ثانیه می شود، در صورتی که صدای دیگری جز صدای زنگ شنیدید،میتوان حدس زد که طلا شما دارای ناخالصی میباشد .

تشخیص طلا از طریق  آب 
طلای اصل به زیر آب می رود و به هیچ عنوان بر روی آب شناور نمی ماند.

تشخیص طلا به وسیله سرامیک

طلای خود را بر روی یک تکه از سرامیک بدون لعاب بکشید، اگر خطوط به جای مانده سیاه بود بدانید که طلای شما تقلبی است، اگر خطوط طلایی رنگ بود نشان از اصل بودن دارد.

نکته مهم :

فراموش نکنید که  طلای خود را از فروشگاه های معتبر خریداری کرده و حتما فاکتور خرید را نیز دریافت کنید .

0 0 رای ها
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مقالات مرتبط

0
نظر شما را برای ما مهم است، لطفا نظر دهید.x
X