BADALIJATI

سایت تخصصی بدلیجات

مشاهده سبد خربد
AllPiercings

راهنمای جامع خرید پیرسینگ

در این مقاله قصد داریم شما را راهنمایی کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را بر اساس سلیقه و استایل خودتان داشته باشید.

همانطور که همه ما می دانیم زیورآلات تکمیل کننده زیبایی و استایل ما هستند . یک لباس ساده و تکراری را می توان با استفاده از اکسسوری و زیورآلات جذاب و زیبا کرد. درواقع تاثیری که یک گوشواره ، گردنبند و یا انگشتر در زیبایی شما خواهد داشت یک پیراهن گرانقیمت و  پرزرق و برق نخواهد داشت. زیرا جلوه و درخشش زیور آلات چشم ها را به خود خیره می کند. یکی از انواع زیور آلات که امروزه در صنعت مد و فشن بیشتر می درخشد انواع پیرسینگ است .

پیرسینگ چیست ؟

پیرسینگ شامل انواع سوراخ کردن پوست قسمت های مختلف بدن برای آویز کردن حلقه های زینتی یا نگین های تزیینی می باشد .

تاریخچه و قدمت پیرسینگ

پیرسینگ قدمت طولانی در تاریخ بشر دارد. از گذشته های دور مردم برای زیبایی و یا اعتقادات خاص مذهبی خود از انواع پیرسینگ ها استفاده می کردند. اینکه برای اولین بار چه قوم و یا نژادی از پیرسینگ استفاده و یا آن را اختراع کرده اند مشخص نیست .

اما چیزی که مشخص است این است که سوراخ کردن گوش برای انداختن گوشواره از دوران باستان وجود داشته و در ابتدا مردان مصری و آشوری برای نشان دادن طبقه اجتماعی خود از آن استفاده می کردند. یا در برهه دیگری از تاریخ گوشواره فقط برای بردگان استفاده می شد یا حتی زنان ثروتمند رومی با پوشیدن گوشواره های مرواریدی خود طبقه اجتماعی و ثروتشان را به رخ دیگران می کشیدند.

گوشواره های مربوط به دوران مصر باستان
گوشواره زنان رومی

در قرن 16 میلادی سوراخ کردن تیغه بینی در بین زنان هندی رواج بسیاری یافت.سایر انواع پیرسینگ ها نیز با گذشت زمان ابداع و مورد استفاده قرار گرفته اند.

انواع پیرسینگ ها

یکی از علت های اصلی محبوبیت و جذابیت پیرسینگ ها تنوع بسیار زیاد و در نتیجه آن گستره انتخاب های وسیع پیش روی شماست. شما می توانید با انتخاب پیرسینگ های مورد علاقه خود ،خلاقیت،سبک و سلیقه خود را نشان دهید .

انواع پیرسینگ ها

یکی از متداول ترین و محبوب ترین انواع پیرسینگ ،پیرسینگ گوش است.

پیرسینگ گوش

پیرسینگ گوش جز برترین ترندهای مد و زیبایی در جهان به شمار می رود که نه تنها بین زنان بلکه بین مردان و کودکان هم محبوبیت بالایی دارد.

دو دسته اصلی پیرسینگ گوش عبارتند از پیرسینگ نرمه  و پیرسینگ غضروف. بسته به سبک زندگی، ظاهر و انواع پیرسینگ های دیگری که ممکن است داشته باشید، راهنمای ما برای پیرسینگ های بعدی گوش به شما کمک می کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

اگر به دنبال پیرسینگ نرمه گوش هستید، انتخاب هایی برای پیرسینگ های وِیژه نرمه فوقانی دارید که سوراخ ایجاد شده آسان و سریع التیام می‌یابد که با مراقبت‌های صحیح ، می‌تواند در حدود 8هفته بهبود یابد. به طور کلی پیرسینگ های نرمه گوش نسبت به سایر انواع پیرسینگها کم درد در نظر گرفته می‌شوند.

 با سوراخ کردن غضروف، انواع مختلفی از پیرسینگ ها  ویژه اطراف گوش خارجی و داخلی وجود دارد که بسته به سلیقه تان می توانید آنها را انتخاب کنید.

پیرسینگ مارپیچ (Helix) یا رو به جلو(Forward) روی غضروفی که نزدیک‌ترین نقطه به سر شما قرار دارد قرار می‌گیرد، در حالی که یک پیرسینگ مارپیچ معمولی درست قبل از منحنی بالایی غضروف گوش است. یکی از فاکتورهای مفید پیرسینگ های مارپیچ این است که برای بسیاری از جواهرات پیرسینگ گوش از جمله حلقه ها، هالتر و گل میخ ها صاف مناسب هستند.

اگر سبک زندگی فعالی دارید، سوراخ کردن غضروف داخلی می‌تواند گزینه‌ی عالی باشد، زیرا لباس‌ها کمتر تحریک می‌شوند و مانعی برای استفاده ازهندزفری یا هدفون نمی‌شوند.

ترمیم قسمت پیرسینگ تراگوس(Tragus) ممکن است بین 3 تا 6 ماه طول بکشد، که ممکن است اغلب برای سوراخ کردن غضروف صدق کند، اما با طیف وسیعی از گل میخ های پشت صاف ، می توانید به راحتی بدون دردسر یا مشکل، هدفون را پشت پیرسینگ  قرار دهید.

 پیرسینگ های مربوط به قسمت برجسته غضروف گوش نظیر دایت( Daith) یا حلزونی (ِConch) به دلیل ظاهر معمولی خود محبوب هستند، اما ممکن است بین 4 تا 12 ماه طول بکشد تا بتوانید جواهرات پیرسینگ گوش خود را تغییر دهید، بنابراین صبر و مراقبت های بعدی برای این موارد خیلی مهم است.

  • چه ارتباطی بین پیرسینگ دایت و میگرن وجود دارد؟

ارتباط بین پیرسینگ و تسکین میگرن با طب سوزنی گره خورده است، یک رویکرد مبتنی بر طب چینی باستان برای درمان بیماری‌های مختلف از طریق ایجاد نقاط خاص در بدن با سوزن.

طب سوزنی یک درمان جایگزین محبوب برای سردرد و میگرن است و گوش دارای نقاط فشار خاصی است که در طب سوزنی مدرن استفاده می شود.

پیرسینگ دایت (Daith) برای تسکین میگرن در اواسط دهه 2010 محبوبیت پیدا کرد. حامیان این درمان ادعا کردند که سوراخ کردن دایت یک نقطه فشار را فعال می کند که ممکن است به تسکین علائم میگرن کمک کند.

نقاط فشار در گوش در مکان های بسیار خاصی قرار دارند و باید توسط یک متخصص طب سوزنی آموزش دیده شناسایی شوند تا اطمینان حاصل شود که سوراخ کردن در نقطه درست انجام شده است. حتی در این صورت هم، هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد پیرسینگ دایت در درمان علائم میگرن موثر است.

پیرسینگهای حلزونی (Conch) از سوراخ میانی “پوسته” گوش عبور می‌کنند و طیف وسیعی از انواع پیرسینگ ها شامل حلقه‌ها، هالترها یا گل میخها را می توان در این قسمت قرار داد . هر دوی این پیرسینگ‌ها می‌توانند مکمل خوبی برای پیرسینگ غضروف شما باشند، اما مهم است پیرسینگی را انتخاب کنید که به بهترین وجه متناسب با سبک زندگی و سلامتی شما باشد.

در ادامه با انواعی مختلفی از پیرسینگ ها گوش آشنا خواهید شد.

انواع پیرسینگ گوش

برخی از محلهای قرارگیری پیرسینگ گوش

انواع پیرسینگ گوش
انواع پیرسینگ گوش

پیرسینگ نرمه گوش (Lobe Piercing )

رایج ترین نوع پیرسینگ گوش به شمار می رود. وقتی اسم سوراخ کردن گوش می آید، اولین قسمتی که به ذهنمان میرسد همین نرمه گوش است . سوراخ کردن این قسمت نسبت به سایر روش ها درد کمتر و همچنین دوره درمان کوتاهتری دارد. امروزه اکثر افراد بیشتر از یک سوراخ در گوش خود دارند. نکته مهمی ای که اینجا باید به آن اشاره کنیم این است که از آنجایی که سوراخ کردن گوش یا سایر اعضای بدن جز عمل های زیبایی به شمار می روند حتما در مراکز کاملاً استریل و بهداشتی و زیر نظر پزشک و متخصص صورت گیرد تا سلامتی شما به خطر نیافتد.

نوع دیگری از پیرسینگ نرمه گوش وجود دارد که در پهنای نرمه گوش قرار می گیرد که به آن پیرسینگ پهنای نرمه (Transverse Lobe Piercing) می گویند .سوزنی که مخصوص سوراخ کردن گوش است به جای اینکه به صورت عمودی وارد نرمه گوش شود از یک طرف نرمه وارد و پس از طی فاصله مشخص در پهنای نرمه از طرف دیگر خارج می شود.

Transverse Lobe Piercing
پیرسینگ پهنه گوش Transverse Lobe Piercing
Orbital-Piercing

پیرسینگ اُربیتال (Orbital Piercing)

این نوع پیرسینگ اغلب در قسمت لاله گوش که قسمت میانی لبه بیرونی گوش است قرار می گیرد. از آنجایی که در این قسمت از گوش عصب هایی وجود دارد سوراخ کردن آن ممکن است دردناک بوده و به مراقبت بیشتری احتیاج دارد .

پیرسینگ های ظریف حلقه ای و یا میخی گزینه بسیار مناسب و جذابی برای این قسمت از گوش هستند.

پیرسینگ اُربیتال (Orbital Piercing)
ear-piercing-tragus

پیرسینگ تراگوس و آنتی تراگوس (Tragus Piercing)

تراگوس قسمت بیرونی گوش در نزدیکی پرده گوش است که به شکل قوسی به نظر می رسد و آنتی تراگوس به قسمت مقابل تراگوس در کنار لاله گوش گفته می شود . این نوع پیرسینگها بر روی غضروف کوچک و ضخیم که در مقابل کانال ورودی گوش قرار دارد نصب می شوند. درست است که در این قسمت عصب وجود ندارد اما سوراخ کردن این غضروف بسیار حساس است. از آنجا که غضروف تقریبا ضخیمی است سوراخ کردنش با درد همراه است و تقریبا حدود 3 تا 6 ماه زمان لازم است تا کاملا بهبود یابد، بنابراین پیشنهاد می کنیم در ابتدا از پیرسینگ های گل میخ به جای حلقه استفاده کنید تا مشکلی برایتان پیش نیاید.

پیرسینگ تراگوس
ear-piercing-antitragus
پیرسینگ آنتی تراگوس
ear-piercing-helix

پیرسینگ مارپیچ یا هلیکس(Helix Piercing)

ear-piercing-helix

انواع مختلفی از پیرسینگ مارپیچ مانند پیرسینگ مارپیچ استاندارد با یک سوراخ، دو یا حتی سه گانه وجود دارد.

مارپیچ بخشی از گوش است که در بالای تراگوس قرار دارد و از قسمت دیگری از گوش به نام حلزونی بیرون می‌آید. همچنان قسمت بالایی گوش را می پوشاند و مانند یک لبه خمیده به نظر می رسد. این بخش مهمی از غضروف گوش ما است و در هنگام لمس سخت به نظر می رسد اما همچنین حساس است.

پیرسینگ هلیکس را بیشتر افراد در هر سنی به دلیل موقعیت آن در گوش، یعنی در غضروف بالایی دوست دارند. این عمل دور از مرکز گوش انجام می شود و بنابراین نسبت به انواع دیگر سوراخ کردن کاملاً ایمن باقی می ماند.

types of helix piercing

انواع پیرسینگ مارپیچ گوش

  1. پیرسینگ مارپیچ تک : پیرسینگ مارپیچ تک ساده ترین و استانداردترین روش سوراخ کردن مارپیچ است که در آن یک سوراخ منفرد در مارپیچ گوش ایجاد می شود و همچنین درد به اندازه قسمت غضروفی گوش احساس نمی شود.
  2. پیرسینگ مارپیچ دوبل : سوراخ‌های دوتایی در قسمت بالایی مارپیچ تقریباً پشت سر هم ایجاد می‌شوند. این ممکن است باعث درد بیشتر نسبت به پیرسینگ مارپیچ تک شود، بیشتر مستعد عفونت هستند و زمان بهبودی بسیار طولانی تری دارند. ترکیب های چشم نواز جواهرات را می توان به صورت پیرسینگ مارپیچ دوبل با هر نوع جواهری ساخت.
  3. پیرسینگ مارپیچ سه گانه: پیرسینگ مارپیچ سه گانه جذاب ترین نوع پیرسینگ مارپیچ است زیرا تعداد بیشتری از جواهرات در قسمت جلویی گوش در کنار هم قرار می گیرند. با درد بیشتر و افزایش زمان بهبودی، سوراخ کردن مارپیچ سه گانه مستعد ابتلا به عفونت است و هزینه آن حتی می تواند بیش از هزینه یک سوراخ شود.
  4. پیرسینگ مارپیچ جلو : روی غضروف بیرونی گوش، نزدیک‌ترین نقطه به صورت شما، مستقیماً بالای تراگوس و به سمت جلو است.
ear-piercing-daith

پیرسینگ دایت Daith

پیرسینگ دایت مربوط به سوراخ کردن کوچکترین چین غضروف در گوش است، در نقطه ای از برآمدگی بیرونی امتداد بالای گوش که درست در قسمت بالای کانال گوش متصل می شود. از آنجایی که یک تکه غضروف کوچک و منحنی است، گاهی سوراخ کردن آن دشوار است و پس از اتمام، اکثر مردم جواهرات را اغلب عوض نمی‌کنند. ممکن است ماه ها طول بکشد تا بهبود یابد و اگر به درستی سوراخ نشود یا از آن مراقبت نشود به راحتی عفونی می شود.

ear-piercing-rook

پیرسینگ روک (Rook)

ear-piercing-rook

پیرسینگ روک درست بالای تراگوس روی خط بین حلزون داخلی و خارجی می باشد و سوراخی که از قسمت زیرین به بالای این پشته می گذرد، با بسیاری از سوراخ های گوش که اساساً بین سطح “جلو” و “پشت” قرار دارند متفاوت است.

پیرسینگ صنعتی (Industrial)

برای استفاده از پیرسینگ صنعتی باید همزمان دو سوراخ در یک گوش ایجاد شود: سوراخ مارپیچ بیرونی که با هالتر مستقیم به سوراخ مارپیچ رو به جلو متصل می شود.

این پیرسینگ توسط اریک داکوتا در اوایل دهه نود نامگذاری و رایج شد. اولین اشاره به پیرسینگ صنعتی (که در آن زمان “پروژه گوش صنعتی” نامیده می شد) در مجله Body Play در سال 1992 همراه با استفاده از اولین نمونه های پیرسینگ دایت و روک بود.

ادامه دارد …

منابع :

  1. https://mejuri.com
  2. :https://egypt7000.com
  3. http://vroma.org
  4. https://www.gekkobodyjewellery.co.uk
  5. https://piercing.guide
  6. https://www.ganshoren.be
  7. https://www.bluebanana.com
  8. https://www.ganshoren.be
  9. https://americanmigrainefoundation.org
3.8 6 رای ها
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 دیدگاهها
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهرسا
مهرسا
1 سال قبل

عالی بود این مقاله ، پیرسینگ ها رو خیلی‌ خوب گفته بود ،خصوصا پیرسینگ گوش

مقالات مرتبط

2
0
نظر شما را برای ما مهم است، لطفا نظر دهید.x
X