BADALIJATI

سایت تخصصی بدلیجات

مشاهده سبد خربد

چگونه میتوانیم بدلیجات خود را تمیز کنیم ؟

چگونه میتوانیم بدلیجات خود را تمیز کنیم ؟

روش تمیز کردن بدلیجات

استفاده از سنگ ها در ساخت بدلیجات رایج است، که تزِئین قطعات طلا و جواهر با سنگ ها نزد مشتری بسیار با ارزش است. در صنعت ساخت بدلیجات و زیورآلات سنگ ها با رنگ های جذاب، برای درخشش و زرق و برق دار کردن محصولات استفاده می شوند. با این حال تفاوت زیادی با سنگ های قیمتی دارند.الماس و یاقوت و سایر سنگهایی که ذاتا درخشنده هستند در ساخت و تزئیین طلا و نقره بکار برده می شوند. بدلیجات از فویل هایی با روکش درخشان و براق ساخته شده اند. فویل فلزی استفاده شده در بدلیجات از عبور مستقیم نور جلوگیری کرده و باعث میشود هنگام تابش نور مانند یک آینه درخشان عمل کنند. فویل استفاده شده درون بدلیجات بسیار ظریف می باشد، و همچنین استفاده از فویل مانع مخفی شدن از دید انسان میشود، زیرا در صورت تمییز بودن روکش شیشه ای بدلیجات اگر از فویل استفاده نشود با چشم انسان به سختی قابل تشخیص خواهد بود. روش تمیز کردن بدلیجات در ادامه توضیح داده خواهد شد. برای حفاظت و تمیز نگه داشتن و جرم گیری جواهرات و بدلیجات خود بایستی از روش های مخصوصی استفاده کنید. ما در این مقاله به شما می آموزیم که چگونه میتوانید بدلیجات خود را تمیز کنید.

مراحل تمیز کردن بدلیجات :

۲برگ دستمال کاغذی برای پوشاندن و تمیز نگه داشتن میز کار خود پهن کنید.

 

در صورت امکان از هوای فشار قوی (کمپرسور شده) برای تمیز کردن گرد و غبار از روی بدلیجات خود استفاده کنید.

  • اگر گرد و غبار بر روی آنها سخت شده و به اصطلاح پخته شده است از یک مسواک برای تمیز کردن آن استفاده کنید و به هیچ وجه از ابزارهای فلزی مانند سوزن یا فرچه فلزی استفاده نکنید زیرا باعث ایجاد خراش بر روی جواهرات یا بدلیجات میشود.

 

یک بطری الکل ایزوپروپیل تهیه کنید که نام تجاری آن isopropyl alcohol می باشد که معمولا در کمک های اولیه استفاده میشود.

  • الکل ایزوپروپیل به سرعت تبخیر شده و خشک میشود که این خاصیت الکل، آن را به یک ابزار تمییز کننده بدلیجات تبدیل کرده است. رطوبت باعث تیرگی و کدر شدن سنگ ها شده و سنگ های کدر شده قابل مرمت نیستند و بایستی تعویض شوند.

 

یک گوش پاککن از جنس کتان را درون الکل فرو ببرید. سپس آن را به وسیله دستمال کاغذی اندکی الکلش را بگیرید زیرا نمی خواهیم سنگ ها با الکل خیس شوند فقط در حد رطوبت کافیست.

 

سنگ های خود را یکی یکی با گوش پاککن کتان تمیز کنید. اگر در حین جرم گیری سنگ ها خیلی مرطوب شدن از طرف دیگر گوش پاککن که خشک است برای خشک کردن و تمیز کردن سنگ ها استفاده کنید.

 

بدلیجاتی که در دست دارید را برگردانید و پشت آن (قسمت فلزی) را نیز به همان روش تمییز کنید.

  • اگر گوش پاککن خیلی کثیف شد آن را عوض کنید و دوباره در الکل فرو برده و الکلش را بگیرید.

از یک چوب پنبه کوچک برای جرم گیری قسمت های کوچک و عمیق در پشت سنگ ها استفاده کنید.

 

  • سر گوش پاککن را مرطوب کنید و از وسط گوش پاککن بگیرید. سپس سر آن را مابین انگشت شست و اشاره پیچ دهید. استفاده از گوش پاککن کوچک برای تمییز کردن شیارهای پشت بدلیجات یا ما بین زنجیره ی آنها میباشد.
  • اگر چوب پنبه در اثر مالش باز شد قسمت های اضافی آن را جدا کنید.

 

حالا میتوانید زیورآلات و بدلیجات تمیز خود را برتن کرده یا در جعبه جواهرات خود نگه دارید.

 

4 1 رای
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مقالات مرتبط

0
نظر شما را برای ما مهم است، لطفا نظر دهید.x
X